Известие

Collapse
No announcement yet.

Дилема при експлоатация на съединителя.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дилема при експлоатация на съединителя.

    Здравейте,
    може да ви се струва глупав въпрос, но мен много ме човърка.
    Знаете досадното висене в задръстванията, че е свързано с постоянно спиране и тръгване, та това което ме интересува, кое е по-добре за автомобила, по време на задръстването да не изключваш от скорост и да държиш съединителя или да включваш изключваш постоянно за да не го държиш натиснат.

    В повечето случаи за мен лично е по-удобно да го дърза постоянно натиснат, че това често ръгане на първа и после изключване почва да досажда.

    Та какво мислите.
    156 1.8
    159 1.8 tbi SW

  • #2
    Мисля, че трябва да изключваш от скорост. Когато държиш съединителят, тогава феродовия диск функционира и трие, следователно се износва.
    Alfa Romeo 156 2.0TS 16V 155 h.p. (ECU Remapped by OEM, TI 17" rims, Eibach Pro-Kit Springs, Polyurethaned, Denso Iridium) Landi LPGi sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Versace Покажи съобщение
      Мисля, че трябва да изключваш от скорост. Когато държиш съединителят, тогава феродовия диск функционира и трие, следователно се износва.
      Колега,бъркаш се.Когато натиснеш съединителя,няма триене,триенето е точно в момента на потегляне.
      Постоянно натиснатия педал,просто скъсява живота на лагера.


      Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

      Comment


      • #4
        Педалът се натиска само когато се превключват предавки и се потегля. През другото време - левият крак стои в ляво от педала на място обособено като степенка.
        AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
        Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Изключвай, това не е автоматик...

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
            Педалът се натиска само когато се превключват предавки и се потегля. През другото време - левият крак стои в ляво от педала на място обособено като степенка.
            Мда...
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Изключване е най-добре. Всеки път като е натиснат съединителя един голям лагер се върти с оборотите да двигателя и му намалява живота. По-важното е, че може да се почешеш някъде и да изпуснеш педала и айде по моргите за нова броня.
              Last edited by vladev; d.m.y г., 08:43.
              Subaru Legacy 3.0R
              Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
              sigpic

              Comment


              • #8
                Каквото и да правиш нещо се износва - когато съединителя стои натиснат се износва лагера, когато го натискаш често се износва феродовия диск.
                Съединителя по принцип е консуматив в колата.

                Comment


                • #9
                  Даже, само ако кракът ти е отпуснат на педала, лагера пак работи! На светофар кракът далече от педала!
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

                  Comment


                  • #10
                    За да е дълъг живота на съединителя, той трябва да се ползва правилно тоест с с кратки натискания необходими за смяна на предавките и за потегляне и да се избягва ненужното и продължително натоварване на цялата система: педал,притискател,феродов диск , хидравлична помпа и работен цилиндър или жило(там където системата се командва с жило),аксиаленлагер- респективно лагерпомпа(при колите с такава) чиято цена по някога надхвърля тази на съединителя.
                    Казано накратко колега Bimisagri точно обратното на това което правиш!
                    Last edited by dimo; d.m.y г., 12:16.
                    sigpicAlfa 155 2.0 16v

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря ви за отговорите.
                      Имам в ежедневието едно гадно задръстване на околовръстното в София между Симеоново и Младост (много от вас го знаят), където няма светофар но се получава голяма тапа. Та точно там тъкмо да изключиш от скорост и трябва пак да тръгнеш, не е като да има светофар да спреш да почакаш минута.... абе гадна работа.
                      Мерси на всички за отговорите.
                      156 1.8
                      159 1.8 tbi SW

                      Comment


                      • #12
                        Действаш според ситуацията но там където не е нужно и може да се избегне не държиш колата на съединител или полусъединител .
                        sigpicAlfa 155 2.0 16v

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Bimisagri Покажи съобщение
                          Благодаря ви за отговорите.
                          Имам в ежедневието едно гадно задръстване на околовръстното в София между Симеоново и Младост (много от вас го знаят), където няма светофар но се получава голяма тапа. Та точно там тъкмо да изключиш от скорост и трябва пак да тръгнеш, не е като да има светофар да спреш да почакаш минута.... абе гадна работа.
                          Мерси на всички за отговорите.
                          От вчера си имаме светофар там макар, че не те засяга много.
                          Та има друг съвет - потегляй веднъж на две тръгвания, по този начин намаляваш с 50% тръгванията. Това е част от играта там макар, че ако е някой изнервен тип зад теб се разправяш излишно
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            В такива задръствания много ме е яд, че няма едно електромоторче да я придвижва
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #15
                              и пак в тая връзка.......
                              винаги когато мога, изключвам и пускам по инерция. като на трабанта-фрайлайфа.
                              естествено, харчи се съединителя, но пък мотора си е на мин обороти и ми е едно тихичкоооооо.
                              знам, че има риск да остана без управление и спирачки, ама......
                              sigpic156 SW 2001 бивша.

                              Comment

                              Working...
                              X